Hjälpsam
information

Med åren har vi svarat på många frågor. Här har vi listat frågorna som vi tror hjälper dig mest.

Letar du efter andra svar?

Vi är en öppenbok. Mejla oss på hello@inlink.se eller ring 020 321 321. Ju mer du frågar, desto mer lär du dig.

Svar på dina vanliga frågor

Frågor om inLink?
Vi har svar.

Så vad brukar kalaset kosta?

Bra fråga. Vi svarar gärna.

En typisk kund som vill ha en hel marknadsavdelning budgeterar vanligtvis 29 000–47 000 kr i månaden för ett år. Då får du bland annat SEO, annonsering, content skapande, HubSpot-hjälp och inbound marketing-strategi.

Vissa kunder börjar istället med mindre projekt, till exempel leadskampanjer och landningssidor. De betalar vanligtvis runt 18 000-24 000 kr i månaden.

Andra kunder har bara behövt en strategiworkshop och hjälp med HubSpot onboarding, utbildning och konfiguration. Detta är projekt som normalt pågår 60–90 dagar och hamnar mellan 42 000–54 000 kr.

Men ärligt talat, det är inte lätt att på förhand säga exakt vad du behöver investera för att nå dina tillväxtmål, så det bästa svaret är ändå: Det beror på.

Ingen kund är den andra lik och våra program anpassas alltid efter dina mål och hur snabbt du vill komma dit.

När vi har förstått dina mål får du en plan med en budget och en förutsägelse om framtida resultat och avkastning (ROI).

Vad mer behöver jag räkna på?

Om vi ska annonsera behövs det en annonsbudget.

Vi hjälper dig med detta.

Licenskostnaden för HubSpot är en annan sak att räkna på.

Men oftast har våra kunder många olika system som kan ersättas av HubSpot.

Så ibland blir nettot lägre eller samma.

Allt detta hjälper vi dig med givetvis. Vi tittar på rätt paket för dina mål och kan ta bort HubSpots obligatoriska onboarding och inkludera det i våra tjänster.

Några extra kostnader?

Inga alls, allt är en fast månadsinvestering.

Vi täcker vanligtvis allt på förhand. Och vi gör allt vi kan göra för att för att du ska få de resultat du vill ha, även om det innebär extra arbete för oss.

Hur långa avtalstider har ni?

Till skillnad mot andra byråer har vi inga kontrakt.

Handslag gör vänner och kontrakt är onödigt när din metod funkar.

Dessutom får våra kunder alltid exklusivitet inom sin bransch.

Alla våra program löper månad till månad och du kan ändra upp eller ner när du vill.

Men när vi jobbar tillsammans i ett tillväxtprogram uppmuntrar vi dig att tänka framåt med en horisont på minst ett år. B2B-försäljning tar tid och att växa din kundbas kräver ett omsorgsfullt arbete.

Måste jag ha HubSpot?

Ja, tack. Vi jobbar bara med företag som har eller är redo att skaffa HubSpot.

Smarta företag har en metod som drar in nya leads och automatiskt vårdar dem hela vägen till att de blir kunder.

Med rätt infrastruktur på plats kommer du att bättre kunna ta vara på de affärsmöjligheter som finns.

Det kommer att hjälpa dig att öka försäljningen.

Föreställ dig nu också att du jobbar med en certifierad HubSpot-partner. En partner som förstår din bransch och kan hjälpa dig att maximera nyttan med HubSpot. Och se framför dig enkelheten med att ha allting samlat på samma ställe.

Då är det självklart, eller hur?

Vad förväntas av mig i vårt samarbete?

Arbetet vi gör är en viktig strategisk del av din verksamhet och bra teamwork är kritiskt för att lyckas.

På en lägsta nivå förväntas du att gå igenom material i god tid och delta på planerade möten för att se över utfall, prata om insikter och utvärdera nya idéer.

För en typisk kund innebär det 1–2 timmar i veckan och lite mer i uppstartsfasen. Det är inte mycket tid bara väldigt viktigt.

Hur snabbt kan jag se resultat?

Snabbt svar: Det kan hända på en gång. Om vi till exempel ser att dina annonser är uppsatta fel, knas med din SEO eller att din trafik inte konverterar som den borde kan vi fixa det på en gång.

Det längre svaret...

Vi tror starkt på att förbättra viktiga nyckeltal och mäta framgång. Men att lova exakta resultat är oseriöst, till exempel X antal leads eller Y nya kunder.

Med det sagt…

Vanligtvis ser vi inledande resultat de första 3–6 månaderna. Ännu snabbare när vi kombinerar content marketing med annonsering och landningssidor. Mer märkbara resultat ser vi oftast månad 9–12.

Gemensamt för våra kunder (de som jobbar med oss länge) är hur marknadsföringen tar fart med tiden. Det är coola grejer.

Hur snabbt kan vi komma igång?

Så fort du är redo.

Vi kan sätta igång med strategi och analys på en gång. Men eftersom våra kunder jobbar med oss väldigt länge kan vi vanligtvis bara starta produktionsarbetet för en eller två kunder per kvartal.

Detta gör att vi kan ta oss tiden att verkligen förstå ditt företag, gå all-in och leverera bästa möjliga resultat.

Hur länge har ni jobbat med era frilansare?

Med nästan alla av dem i flera år nu.

Kan jag lita på inLink?

Vi har jobbat uteslutande med HubSpot sedan maj 2016 och sysslat med inbound marketing ännu längre.

Sedan dess har vi lärt oss mycket och kan villigt erkänna att vi har gjort några misstag längs vägen.

Nu kan du dra nytta av dessa erfarenheter. Våra arbetssätt är utformade för att hjälpa dig få saker gjorda och få resultat.

Vi specialiserar oss på tillväxtstrategier för B2B-techbolag och SaaS som ditt, så om vi inte tror att vi kan hjälpa dig säger vi det på förhand.

Du kan till och med ringa vår grundare, Benjamin Razi. Han svarar när han inte kör ett två timmars CrossFit-pass. Testa. Här har du hans nummer: 010 195 97 20.

Och om jag vill utforska andra alternativ?

Vi uppmuntrar dig att göra det. Våra branschkollegor gör fantastiska saker och vi vill att du ska överväga dina alternativ innan du inleder ett långsiktigt samarbete som kommer att påverka din tillväxt.

Här har du några av våra populära konkurrenter: iGoMoon, Invise och Avidly.

Jag är tillbaka, varför är ni dyrare än alternativen?

För att vi tar inga genvägar och det borde inte du heller. Du betalar lite mer och får mycket mer.

Vi ökar dina intäkter genom att mäta och hålla oss ansvariga för de viktigaste nyckeltalen som driver tillväxt.

Nu vill vi lära känna dig bättre för att se om vi har möjligheten att hjälpa dig.

Schemalägg ditt samtal.