Storyn bakom idén

inLink startades med världens enklaste idé: Människan först. Det här skulle vara ett företag där vi själva kunde tänka oss att vara kunder.

Hösten 2015...

inLink startades med världens enklaste idé: Människan först. Det här skulle vara ett företag där vi själva kunde tänka oss att vara kunder.

Hösten 2015 satte vi oss ner (det var bara jag) för att skriva ner våra värdegrunder.

Huvudämnet var relationer och dialogen gick i stil med att vi ska bygga vänskapliga relationer med anställda, partners och kunder.

Precis så — om vi bygger vänskapsrelationer betyder det att vi måste vara ärliga.

När vi är ärliga måste vi ta ansvar. Och genom att ta ansvar håller vi det vi lovar.

Ekvationen är enkel:

Ta först hand om anställda.

Har personalen det bra tar de hand om kunderna.

När kunder har det bra tar de hand om oss.

Cirkeln är sluten.

Där och då fick en ny organisation liv bland Sveriges en miljon andra företag.

High five och välkommen till oss!

Storyn
bakom
storyn

Ibland är det självklara inte alltid så självklart.

Vi stannar inte upp för att tänka och reflektera.

Vi bara gör.

Därför var det en trevlig liten överraskning när jag kom till insikten att det enda jag inte kan applicera pengar på, är tid — ingen kan köpa mer tid.

(Så självklart, eller?)

När jag reflekterade och medvetandet slog mig att tid är en begränsad resurs, bestämde då att jag ville spendera tiden på att jobba med coola projekt som är meningsfulla, viktiga och har ett syfte.

(Jag ville rädda världen.)

Så jag tackade och lämnade på ett gentlemannamässigt sätt.

Jag gav upp säkerhet och en framgångsrik karriär för att bygga på min dröm i stället för andras.

Men det fanns ett problem.

Jag var helt okvalificerad. Jag var för naiv och oerfaren.

(Tecken på att du är en duktig chef är långt från att vara en duktig entreprenör.)

Men vad jag saknade i erfarenhet tog jag igen med massa övertidsarbete och en vilja till att göra saker bättre.

Det räckte för att ta inLink genom nystartsåren.

6 år senare...

... och sedan dess har det varit en spikrak resa framåt.

(Det har varit en guppig resa genom djungeln.)

Spolar vi framåt finns det många coola projekt i bagaget.

inLink har fler än de två kunder som trodde på idén i tidigt skede. Tack ska ni ha.

Och företaget har gått från bara jag till vi.

Hur?

(Dramatisk paus.)

Genom att ge.

Vill du bli framgångsrik?

(Retorisk fråga.)

Släpp ditt ego.

Hjälp för att hjälpa.

Hjälp de du kan.

Bara för att du kan.

Var till tjänst för att du vill bli fascinerad av världen, inte för att du ska få något i gengäld.

(Hemligheten är generositet, inte att jobba gratis.)

Visserligen har jag varit orolig många gånger, fått gråa hår och ett eller annat veck i pannan, men inLink är det bästa beslutet jag tagit.

(Förutom mina två barn.)

Vi är på väg mot okänt mål och det är fascinerande. Vi håller kursen så gott det går.

Jag är glad att du är här. För det du ser nu är början på en lång och spännande resa.

Vi lär oss massor och det kommer du också att göra.

Mitt namn är Benjamin och det är jag som har grundat inLink.

Mig kan du alltid nå på 010 195 97 20 eller benjamin@inlink.se.

Eller välj en dag som passar dig bäst och boka en entreprenörslunch med mig.

Tack för att du har läst.

P.S.

Jag vill att du ska veta att inLink är mer än bara en B2B-byrå.

Bakom företaget finns det passionerade entreprenörer som arbetar hårt för att göra ditt liv enklare.

Det innebär att du har vår kompetens och tid till ditt förfogande.

Om du någonsin behöver någon typ av hjälp eller bara vill dela med dig av feedback eller idéer, tveka inte att skicka ett mejl eller ringa, jag gillar att prata med visionära människor.

Mig kan du nå på 010 195 97 20 eller benjamin@inlink.se

Ha en fantastisk kommande lördag,

Benjamin