Storyn bakom idén

Hej, mitt namn är Benjamin.

Det är jag som har grundat inLink.

Låt mig berätta en sak. I den takt som jag har blivit äldre, visare och kommit längre i min karriär, finns det något som har hjälpt mig oerhört mycket. Insikten att det enda jag inte kan applicera pengar på, är tid — ingen kan köpa mer tid.

Och när jag blev medveten om att tid är en icke förnybar resurs, bestämde jag mig för att jag ville spendera tiden på att jobba med coola projekt som är meningsfulla, viktiga och har ett syfte.

Det gjorde också beslutet mycket enklare att grunda ett företag utan en fullfjädrad affärsplan, ge upp säkerheten, visa mod och lämna en framgångsrik karriär.

inLink grundades den 15:e september 2015, men verksamheten satte igång på allvar hösten 2016.

Jag är glad att du är här. För det du ser nu är början på en lång och spännande resa.

Vi lär oss massor och det kommer du också att göra.

Storyn bakom storyn

Vi är det digitala företaget från rot till topp (namnet på vår affärsplan).

Digitalt är vad vi gör, men vad det handlar om för oss, likt många andra smarta företag, är först och främst människan.

Det var med den enkla idén inLink grundades. Människan först. För vi ville bygga ett företag där vi själva kunde tänka oss att vara kunder.

Hösten 2015 satte vi oss ner för att skriva ner våra värdegrunder. Huvudämnet var relationer och dialogen gick i stil med att vi ska bygga vänskapliga relationer med anställda, partners och kunder.

För det var just det. Om vi bygger vänskapsrelationer betyder det att vi måste vara ärliga. När vi är ärliga måste vi ta ansvar — och genom att ta ansvar — håller vi det vi lovar.

Ekvationen verkade simpel nog. Vi tänkte att om vi först tar hand om våra anställda kommer de ta hand om kunderna — och när kunderna är omhändertagna — tar de hand om oss.

Där och då fick en ny organisation liv bland Sveriges en miljon företag.

High five och välkommen till oss!

Förresten. Glöm inte att höra av dig för att säga hej.