Inbound Marketing

från "vi tror…" till "vi vet…"

Vi får marknadsföring att fungera eftersom vi baserar vår strategi på tidlösa principer som övertygar.

Vad är
inbound
marketing?

Grunderna i inbound marketing är en rättfram metod för att använda en viktig resurs du har till ditt förfogande — internet — där 70% av köpresan börjar för dagens digitala kunder.

Det är precis så — dina kunder är smartare, mer skickliga och bättre informerade än någonsin tidigare. De kräver bättre marknadsföring och inbound marketing har förmågan att ta dig dit. Det handlar om att förtjäna förtroende genom att vara hjälpsam och det är början på stora saker för ditt företag.

Föreställ dig nu att det här är dina kunder som vill köpa dina produkter — du har en strategi som ser till att du är där när de börjar sin research — och du är med i matchen när de ska ta sitt köpbeslut.

Vad skulle det innebära för dig och ditt företag?

89% av B2B köpare använder internet för att göra research.

Källa: Google

#1 Awareness

När din kund är medveten om sitt problem och börjar sin research för en lösning.

#2 Consideration

När din kund har hittat flera alternativ till sitt problem och minskar ner det till bara några få företag. De fortsätter sen sin research och dyker djupare i specifika erbjudanden ditt och andra företag erbjuder. Vid det här läget är 70% av köpresan klar innan sälj kontaktas för mer info eller produktdemo.

#3 Decision

När din kund är redo att välja ut företag. I det här läget tar de hänsyn till implementation, uppstartskostnader och kundsupport — viktiga detaljer som avgör vilken lösning som bäst passar deras behov och budget.

Tillväxt med fastpris utan avtalstider

Vi tror på att värde och framgång mäts av resultat. Till skillnad mot andra byråer har vi inga långa kontrakt, istället har vi skapat en innovativ tjänstemodell i form av en flatrate prenumeration.

Det är en flexibel modell designad för tillväxt och som kan anpassas efter din budget. Vi har gjort det möjligt för dig att ha en hel marknadsavdelning för mindre än priset av en heltidsanställd.

Det här flexibla sättet låter oss kombinera agila metoder med våra processer och det kanske låter tråkigt, men tänk då på det som poeten W. H Auden sa, “Routine, in an intelligent man, is a sign of ambition.” Det är vad det handlar om — vår beslutsamhet att hjälpa dig nå dina mål.

30 dagar
Flatrate
Flexibelt

Inbound — the inLink way

Alla kunder är olika så vi utgår alltid från ditt företags mission, vision och värderingar, men processen vi använder för att implementera en strategi som ger resultat är konsekvent. Och det fungerar.

Som kund till inLink kan du förvänta dig det här.

01/04

Discovery

Förstå ditt företag, målgrupp och idealkund

För att veta vad vi ska grunda strategin på behöver vi lära känna dig och ditt företag bättre — förstå vem det är vi ska marknadsföra till och varför — och veta vad vi ska mäta, analysera och förbättra för att nå mål. Därför börjar vi med en intensiv workshop som bland annat innebär att vi brainstormar fram din värdeproposition och positionering — vilket egentligen är ett finare sätt att säga: få folk att tycka om dig innan du försöker sälja dem någonting.

I det här steget gör vi bland annat:

  • Värdeproposition
  • Konkurrentanalys
  • Content audit
  • Definiera buyer persona & kundprofil
  • Genomgång av säljprocess
  • Översyn av analytics
  • Wishlist

02/04

Strategi

Din 90 dagars inbound marketing strategi

Under workshopen har vi fått värdefulla insikter och pratat om många bra idéer, men det handlar inte bara om idéer — det är utförandet och prestationen. Så vi presenterar en gameplan med en roadmap som illustrerar prioriterade aktiviteter som kommer att ha störst effekt för att få fler besökare, leads och kunder. När du har godkänt strategin är det dags för implementation och att börja göra rätt saker.

I det här steget gör vi bland annat:

  • Keyword research
  • Utveckling av buyer persona
  • Gameplan
  • Målsättning
  • Design ritningar
  • Setup av HubSpot
  • Setup av övriga verktyg

03/04

Prestation

Hur idéer kommer till liv

Snabb och flexibel planering är det nya normala och det är här allt kommer till liv. Din gameplan ger oss svar på vad vi ska göra under en 90-dagarscykel, men samtidigt som vi jobbar igenom processen är vi flexibla nog att justera där vi ser nya möjligheter. Detta gäller oavsett projekt och vare sig vi jobbar med din webbplats, dina landningssidor eller annonser. Allting är anpassningsbart utifrån vad vi lär oss.

I det här steget gör vi bland annat:

  • Webbsidor
  • Landningssidor & call-to-action
  • UX & UI
  • Skapa kampanjmaterial & artiklar
  • Nyhetsbrev
  • Social ads & SEO
  • Setup av workflows
  • Sprint- & månadsmöten
  • Rapportering

04/04

Repetera

Återblick, validera & rekommendera

Tillväxt är ett resultat av att lösa dina kunders problem. Ju mer vi lär oss desto snabbare växer vi. Innan vi lämnar rekommendationer för nästa 90 dagar med nya mål, projekt och aktiviteter använder vi oss av fakta och statistik som facit. 75 dagar in i processen gör vi en återblick på föregående kvartal för att prata om vad vi lärt oss och vad som har fungerat bra eller mindre bra. Det gör att vi graciöst kan glida in i nästa fas av tillväxt.

I det här steget gör vi bland annat:

  • Analysera resultat
  • Analys av strategi
  • Kvartalsmöte
  • Justering av roadmap
  • Nya rekommendationer

Låt oss prata
om vad du
vill uppnå.

Sugen på mer information? — Varsågod.

Vi älskar att dela med oss och bra information leder till bättre beslut.